A szegénység megsegítése Érden...
Az elmúlt évben a covid nagyon megtépázta a családokat. Az infláció okozta magas élelmiszerárak a fenntartási költségek emelkedése miatt lehetetlenné vált az élet különösen azon családok számára akik előtte is hátrányokkal küzdöttek. Nem vitás, ebben igen nagy létszámban a cigányság érintett. A kifizethetetlen magas élelmiszerárak az éhezés közelébe juttatták a sokgyermekes családokat. A nem cigány családok is, ahol három vagy négy gyermek van és az anya gyermekgondozáson van - az ő helyzetükbe csak a napi kenyér, tej fogyasztásáig is nehéz eljutni - és belegondolni is nehéz, hogy jutnak hozzá.
Felnőttek az általános iskola első osztályában
Mindannyiunk életét meghatározza, hogy hova születtünk. Az élet alapvető szükséglete a napi betevő falat, a lakhatás a fejlődés lehetősége a tanulás és békesség. Ha mindez hiányzik lehet, hogy idő előtt meghalunk vagy tengődünk a mindennapi fennmaradásért.
Az európai cigányság 80 százaléka él szegénységben
Nem javult a romák helyzete a társadalmi integráció terén az Európai Unió által meghatározott közös célokhoz viszonyítva – állapítja meg kedden nyilvánosságra hozott jelentésében az EU Alapjogi Ügynöksége (FRA), amit az MTI szemlézett.
Cigánymissziós tapasztalat az agglomerációban
Amikor kiragadunk egy régiót az ott élők nyomorúságának elemzésével, akkor tudnunk kell, hogy vannak nyomorúságosabb települések is, mint amik a főváros közelében vannak. Hisz itt a lehetőségek talán nagyobbak mint Borsod megye zsákfaluiban. Annyiban érdekes lehet, hogy a látszólagos lehetőség ellenére a szegénység hogy néz ki és a jövő milyen számukra és számunkra, többségiek számára.
Karácsonyi meglepetés
Sokszor gondolom, hogy a cigánymisszióban végzett munkámnak talán nem is volt értelme, hisz most nem találkozhatunk, a vírus minden kapcsolatot ellehetetlenít.
Évzárás a Roma Nemzetiségi Iskola érdi esti tagozatán
Érden már három éve cigány /nem cigány gyerekek, felnőttek részére esti tagozaton el lehet végezni a 7-8 osztályt 16 év felett, akik a szokott időben nem fejezték be az általános iskola 8 osztályát Érdemes egy kicsit betekinteni mi a különbség az iskolákban a roma és nem roma gyerekek között.
Születésnap a Tanodában
Az érdi Tanoda gyerekei a karantén idején újból a Tanodában élték az életüket, ahol hála a segítőkész embereknek minden gyereknek jut valamilyen eszköz (laptop,telefon, tablet), amin követni tudja az órákat és a házi feladatokat, meg tudja írni a dolgozatokat. És milyen érdekes, jóval kevesebbet nyafognak ezen pl., mint az unokáim.
A cigány kisebbség és a többségi lakosság
Az elmúlt harminc évben a cigány népesség 400 ezerről 876 ezer főre nőtt. Egy 2010 és 2013 között lezajlott adatgyűjtés szerint a teljes népességen belül 3,7 százalékról 8,8 százalékra nőtt a cigány népesség aránya, a falvakban 11, 5 százalék. Megfigyelhető a cigányság növekvő urbanizáltsága, egyre nagyobb részük él 50 ezer főt meghaladó városokban ahol számuk abszolút értekben legalább kétszeresére gyarapodott.
Érdi cigánymisszió - beszélgetés Tarnóczi Máriával
Hetente kétszer a parkvárosi közösségi házban ismét iskolapadba ülnek olyan 16 év feletti fiatalok, akik az alatt a 10 év alatt, ami erre adatott, nem végezték el a 8 osztályt. Marika néni szárnyai alatt még egyszer nekiveselkednek, hátha sikerül utolérni a rohanó időt. Tarnóczi Máriával, a Családsegítő Szolgálat egykori vezetőjével volt időnk beszélgetni (Érdi újság), mivel három pártfogoltja ezúttal nem jött el. Úgyhogy körüljárhattuk a kérdést, hogy miért is pottyannak ki az oktatásból a cigány gyerekek.
Cigánymisszió - beszámoló a 2020. évi munkánkról
Az elmúlt években különböző módon próbálkoztunk missziós munkát végezni az érdi cigányság körében. Kezdetben a családok között közösségi élet kialakítására törekedtünk, de a népes családok gyerekei felnőttek, gyerekeik lettek és a hely hiánya miatt nem folytatódhatott ebben a formában.
Egy újabb lépés az érdi cigánymisszióban - tanulóközösség fiatal felnőtteknek
Sokféle módja van annak,hogy a cigány fiatalok vagy idősebbek megrekedt életekben adjunk valamilyen segítséget. A leghatékonyabb amikor közösséget tudunk alkotni velük. Most egy tanuló közösséget alkottunk, aminek az első indítéka az volt, hogy azok a tizenhat évet betöltött fiatalok akiknek nem sikerült elvégezni a nyolc általános iskolát elvégezhessék.