Tanúságtételek, beszámolók
Egy buddhista szerzetes tanúságtétele Jézusról
"Ez a folyadék a gyomromból és belső szerveimből jött ki, míg a koporsóban feküdtem. Ebből tudták az emberek, hogy tényleg halott voltam."
Egy buddhista szerzetes, (aki megváltozott emberként tért vissza az  életbe) csodálatos tanúságtétele Myanmarban (Burma)!
 
Bevezetés
Ez a történet fordítása egy  videofilmnek, amin egy olyan ember tanúságtétele van, akinek  megváltozott az élete. Ez nem egy interjú vagy önéletrajz, hanem  egyszerűen egy ember beszél a kazettán magáról. Mindenki másként reagál,  amikor hallja ezt a történetet. Egyeseket inspirál, mások  hitetlenkednek és gúnyolódnak, nevetnek, még mások pedig dühbe gurulnak,  sőt felbőszülnek. Meg vannak róla győződve, hogy ezek a szavak csak egy  őrült ember őrült szavai és az egész puszta csalás. Vannak  keresztények, akiknek azért nem hihető a történet, mert az ilyen  radikális és csodás események nem egyeznek gyarló elképzelésükkel a  Mindenható Istenről.
Először burmai egyházi vezetőktől hallottuk ezt a  történetet. Ezek a vezetők megismerkedtek a történettel és nem úgy tűnt  számukra, hogy beugratás az egész. Emiatt úgy döntöttek, hogy nagy  nyilvánosságot biztosítanak neki. Nem pénzügyi megfontolás vagy önreklám  céljából. Azt mondják: azt szeretnénk, ha a történet önmagáért  beszélne, és arra hívná meg a Keresztényeket, hogy a szentírás fényében  ítéljék meg a történetet.
Ha Istennek az a szándéka, hogy ez a történet szolgáljon az Ő  dicsőségére, vagy, hogy arra indítsa az embereket, hogy mikor hívják a  szentlelket, az működhessen a lelkükben. Így olvassák az Írást!
Néhány  ember szerint a szerzetes nem is halt meg ebben a történetben és csak  elvesztette az öntudatát, és mindaz, amit látott, hallott, csak lázas  képzeletének szüleménye. Bárhogy is gondolod, az azonban tény, hogy ez  az esemény 180-fokos szöggel megváltoztatta ennek az embernek az életét.  Félelem nélkül bátran meséli a vele történteket, nem keveset  kockáztatva, pl. börtönbüntetést. Rokonai, barátai és kollégái  leszidták, még halálos fenyegetéseket is kapott, ha nem hagyja abba. Mi  motiválhatja ezt az embert, hogy nem fél kockáztatni?
Ha hiszünk  neki, ha nem, érdemes meghallgatni történetét. A cinikus nyugati emberek  konkrét bizonyítékokat követelnek. Olyan bizonyítékokat, melyek  megállják a helyüket még a bíróság előtt is. Tudjuk-e garantálni, hogy  semmi kétség: ezek a dolgok megtörténtek? 
Nem tudjuk. De úgy  érezzük, hogy érdemes megadni ennek az embernek a lehetőséget, hogy  saját szavaival mondja el a történetét, hogy utána az olvasó magától  ítélhessen.
Korai éveim
Szia! Nevem: Athet Pyan Shinthaw  Paulu. Myanmarből származom. Szeretném megosztani veled, mi történt  velem, de először saját magamról mesélnék.
1958-ban születtem  Bogale-ban, az Irrawaddy Delta területén, dél- Myanmar-ban [egykor  Burma]. Szüleim lelkes buddhisták voltak, mint mindenki Myanmar-ban, és a  Thitpin nevet adták nekem [ami azt jelenti angolul: 'fa']. Egyszerű  életet éltünk 13 éves koromig jártam iskolába, utána egy halászhajón  kezdtem dolgozni. Az Irrawaddy Delta területén található sok-sok  folyóból horgásztuk a halakat és rákokat. 16 éves koromban én lettem a  hajó vezetője. Ekkor már Upper Mainmahlagyon szigeten éltem.  [Mainmahlagyon azt jelenti: 'gyönyörű női sziget']. Északra van  Bogale-tól, ahol születtem. És 100 mérföldnyire délnyugat irányába  Yangon-tól [Rangoon], ez a mi fővárosunk.
17 éves koromban egy napon  nagyon sok halat fogtunk a hálónkkal. Emiatt aztán megtámadtak minket a  krokodilok. Követték a hajónkat, mi féltünk és gyorsan eveztünk a part  felé. De a krokodil utánunk eredt és összezúzta a csónakunkat a  farkával. Bár senki nem halt meg a balesetben, az eset mégis nagy  hatással volt rám. Valami mást akartam tenni. A mi kis csónakunk  elsüllyedt. Utasszállító hajón mentünk vissza a faluba.
Nemsokára  apámat áthelyezték Yangon City-be [régi nevén: Rangoon-ba]. 18 éves  koromban elküldtek egy buddhista rendházba, ott voltam novícia. Majdnem  minden szülő Myanmarban igyekszik, a fiát legalább egy időre egy  buddhista kolostorba küldeni, mivel ez nagy megtiszteltetést jelent. Ez a  szokás nálunk évszázadok óta.
Buddha lelkes követője 
Amikor 19 éves lettem és 3  hónapos (1977-ben), beléptem a szerzetesrendbe. A felettes szerzetes  adott nekem egy buddhista nevet. Ez volt a szokás az országban. Ekkor  engem úgy hívtak: U Nata Pannita Ashinthuriya. Amikor szerzetbe lépünk,  nem a szüleink által nekünk adott nevünket viseljük. A kolostornak azt  volt a neve: Mandalay Kyaikasan Kyaing. A felettes szerzetes neve az  volt: U Zadila Kyar Ni Kan Sayadaw [U Zadila jelenti a titulust ]. Ő  volt leghíresebb buddhista szerzetes akkoriban egész Myanmar-ban. Ezt  mindenki tudta. Mindenki tisztelte és tudta, hogy nagy tanító volt.  Azért mondom, hogy volt, mert 1983-ban meghalt egy autóbalesetben.  Halála mindenkit lesújtott. Akkor már 6 éve volt szerzetes.
Igyekeztem  jó szerzetes lenni és követni a buddhizmus összes tanítását. Egyszer  beköltöztem egy temetőbe, és ott laktam. Folyamatosan meditáltam. Azok a  buddhista szerzetesek, akik igazán meg akarják tudni az igazságot,  sokszor folyamodnak ilyen megoldáshoz. Van, aki sűrű erdőbe költözik,  ahol gyakorolhatja az önmegtagadást és szegénységet. Én is meg akartam  szabadulni önző vágyaimtól és kívánságaimtól, meg akartam menekülni a  betegségtől és szenvedéstől, ki akartam szakadni a „szamszarából”. A  temetőben nem féltem a kísértetektől. Olyan magas fokú belső békére és  önmegvalósításra törekedtem, hogy amikor szúnyog szállt a kezemre,  hagytam, hogy megcsípjen, minthogy elkergettem volna! 
Évekig ez  töltötte ki az életemet, nem akartam bántani egyetlen élőlényt sem.  Ősapáim példáját követtem. 
Egyszercsak megbetegedtem. Akkor  Mandalay-ban voltam és kórházba vittek kezelésre. Az orvosok  megvizsgáltak és azt mondták, hogy sárgalázam és maláriám van egyszerre!  Kb. 1 hónap múlva rosszabbodott az állapotom. Az orvosok azt mondták,  hogy nincs remény a felgyógyulásra, azzal engedtek el a kórházból, hogy  készüljek fel a halálra.
Ennyit a múltamról. Most pedig valami  figyelemre méltó dolgot szeretnék neked elmondani, ami ez után történt  velem.
Egy látomás, mely örökre megváltoztatta az életemet 
Elhagytam  a kórházat és visszamentem a szerzetbe, ahol a szerzetesek ápoltak.  Egyre gyengébb lettem és elájultam. Később megtudtam, hogy  tulajdonképpen halott voltam 3 napig. Testem oszlásnak indult és szaga  volt, szívem megállt. Testemet előkészítették az elhamvasztásra, és  elvégezték rajtam a hagyományos buddhista, tisztító szertartásokat. 
Bár  a test tudatom kihunyt, a szellemem és a lelkem nagyon is éber maradt.  Erős viharba kerültem. A hatalmas szél végigfútt a tájon, egyszercsak  olyan helyre értünk, ahol nem voltak fák se semmi más, csak a pusztaság.  Gyorsan haladtam előre a pusztaságban. Nem volt sehol senki, egyedül  voltam. Egy idő után átmentem egy folyón. A folyó túlsó oldalán  szörnyű-szörnyű tüzes tavat láttam. A buddhizmusban mi nem is tudunk  ilyen helyről.
Először zavarban voltam, nem tudtam, hogy ez a pokol, csak akkor, amikor megláttam Yama-t, a pokol királyát [sok ázsiai kultúrában Yama a pokol királyának neve]. Arca olyan volt, mint az oroszlán pofája, teste, mint az oroszláné, de a lába olyan volt, mint a naga-é [kígyó szellem = serpent spirit]. Fején sok szarv volt. Arckifejezése vad volt, nagyon féltem. Remegve kérdeztem meg a nevét. Azt válaszolta: "a pokol királya vagyok, a Pusztító."
Az iszonyatos tüzes tó 
A pokol királya kért,  hogy nézzek a tűzbe. Megtettem és láttam sok sáfrányszínű köpenyt,  ilyet viselnek a Buddhista szerzetesek Myanmar-ban. Ahogy jobban  megnéztem, láttam, hogy ott van egy lenyírt hajú ember. U Zadila Kyar Ni  Kan Sayadaw volt [a híres szerzetes, aki autóbalesetben halt meg  1983-ban]. Megkérdeztem a pokol királyát, miért került ide az én volt  vezetőm. Jó tanító volt. Pl. volt egy olyan kazettája: 'Ember, vagy  avagy kutya?' ez sok embernek segített megérteni, hogy értékesebb dolog  embernek lenni, mint állatnak." A pokol királya így válaszolt: "Igen, jó  tanító volt, de nem hitt Jézusban. Azért van itt. " 
Egy másik  embert is láttam a tűzben: hosszú haja fejének bal oldalán simult. Ő is  köpenyt viselt. Megkérdeztem a pokol királyát, "Ő ki?" a válasz ez volt:  "ő az, akit imádtok: Gautama [Buddha]." 
Ez nagyon megzavart engem.  Tiltakoztam: "Gautama jóerkölcsű, jóindulatú volt, miért kell ebben a  tóban szenvednie? " A pokol királya így válaszolt: "Nem az számít, hogy  jó volt. Azért van itt, mert nem hitt az Örök Istenben."
Ezután  láttam egy katonaruhát viselő embert. Mellén nagy seb volt.  Megkérdeztem: "ki ez az ember?" A pokol királya azt válaszolta: "Ő Aung  San, a forradalmi vezető Myanmarban. Aung San azért van itt, mert  üldözte és megölte a keresztényeket, de leginkább azért, mert nem hitt  Jézus Krisztusban " Myanmarban azt mondják: "A katonák nem halnak meg  soha, ők továbbélnek." És akkor tudtam meg, hogy a pokol légiói azt  mondják: "a katonák sohse halnak meg, a katonák örökre a pokolba  kerülnek. "
Még egy másik embert láttam a pokolban. Ez egy magas  ember volt, harci fegyverzetben. Kardot és pajzsot tartott a kezében. A  homlokán volt egy sérülés. Ilyen magas embert még életemben nem láttam.  Hatszor olyan magas volt, mint a távolság az ember könyöke és ujjbegye  között, ha kinyújtott karral állt. A pokol királya azt mondta: "Ő  Góliát. Azért van itt, mert megszentségtelenítette az Örök Teremtőt és  szolgáját, Dávidot." Újra zavarba jöttem, nem is tudtam, ki volt Dávid  és Góliát. A pokol királya azt mondta: "Goliáth benne van a Keresztény  Bibliában. Amikor Keresztény leszel, megtudod ki ő."
Ezután elvittek  egy helyre, ahol mind szegény, mind gazdag embereket láttam, amint esti  étküket készítik. Megkérdeztem: "Ki főzte az ételt?" A pokol királya  válaszolt: "A szegények maguk készítik az ételüket, de a gazdag  embereknek mások főznek " Mikor elkészült az étel, a gazdagok leültek  enni. 
Amint elkezdték, sűrű felhő szállt fel. A gazdag emberek  gyorsan ettek, hogy így könnyítsenek a lelkiismeretükön. Alig bírtak  lélegzeni a sűrű füsttől. Gyorsan kellett enniük, mert féltek, hogy  elvesztik a pénzüket. Számukra a pénz volt az Isten. 
Ezután a pokol  királya jött el hozzám. Láttam ezen kívül valakit, akinek tüzes tó  alatti tűz szítása volt a feladata. Ez a lény megkérdezte tőlem: "Te is  mégy a tüzes tóba? " Így válaszoltam: "Nem! Csak megfigyelem itt a  dolgokat!" Olyan ijesztő volt a külseje, 10 szarv volt a fején és a  kezében lándzsát tartott ennek a végéből 7 hegyes penge állott ki. Azt  mondta: "Igazad van. Csak azért jöttél, hogy körülnézz. Neved nincs ide  felírva" Azt mondta, "Vissza kell menned oda, ahonnan jöttél." 
Ő a  következő helyre irányított engem: arra az elhagyott pusztaságra, ahol  először mentem, mielőtt a tüzes tóhoz megérkeztem volna.
A döntés útja 
Sokáig gyalogoltam, míg vérezni  nem kezdtem. Melegem volt és minden tagom fájt. 3 órányi gyalogolás után  megérkeztem egy széles úthoz. Sokáig folytattam az utamat, míg egy  elágazáshoz nem értem. Az egyik út, a bal felé tartó, széles volt. A  keskenyebb út jobbra tartott. Volt egy irányjelző tábla az elágazásnál: a  bal felé vezető út azoké, akik nem hiszik Jézus Krisztust. A keskenyebb  út, a jobbra tartó, azoknak szólt, akik hittek Jézusban. 
Érdekelt,  hogy hová vezet a szélesebb út, ezért elindultam rajta. 2 ember haladt  előttem kb. 300 yard-nyira. Megpróbáltam utolérni őket, de nem sikerült,  ezért visszafordultam az elágazáshoz. Figyeltem ezt a két embert,  amikor megérkeztek az út végéhez, valaki ledöfte őket. Fájdalmukban  felnyögtek! Én is felnyögtem, mikor láttam, mi történt velük. Ekkor  megtudtam, hogy a széles út veszélyt rejt azoknak, akik azt választják.
Betekintés  a mennybe
Ehelyett elindultam a Hívők útján. Egy órányit utaztam,  mikor az út felszíne tiszta arannyá változott. Oly tiszta volt, hogy ha  lenéztem az útra, tisztán láttam magam benne. Ezután egy fehérruhás  ember jelent meg előttem. Ugyanakkor gyönyörű éneklést hallottam. Oly  szép volt és oly tiszta! Sokkal de sokkal szebb volt, mint mikor mi itt a  földön dicsőítünk a templomokban. A fehér köntöst viselő férfi megkért,  hogy menjek vele. Megkérdeztem: "Mi a neved?" de ő nem válaszolt.  Miután hatodszor is kérdeztem a nevét, az ember így válaszolt, "Nálam  van a Mennyország kulcsa. A Mennyország nagyon, nagyon szép hely. Csak  akkor mehetsz oda, ha Jézus Krisztust követed, és csak az után mehetsz  oda, miután véget ért az életed a földön." Az embert úgy hívták: Péter.
Péter  ez után megkért, hogy üljek le és megmutatott nekem egy helyet északon.  Péter azt mondta, "nézz észak felé és nézd, hogyan teremti meg az  embert az Isten." Láttam az Örök Istent távolról. Azt mondta egy  angyalnak: "teremtsünk embert.” Az angyal így könyörgött az Istennek,  "Ne teremts embert. Rosszat fog tenni és elszomorít Téged." [Burmai  nyelven ez szó szerint: " elszomorít = arcodat elveszíted benne."]. De  Isten megteremtette az embert. Az Isten életet lehelt az emberbe és az,  emberéletre kelt. Azt a nevet adta neki: "Ádám". [megjegyzés: a  buddhisták nem hisznek a világ és az ember teremtésében, tehát ez a  megtapasztalás nagy hatással volt a szerzetesre].
Visszaküldve új névvel 
Ezután Péter azt  mondta: "Most indulj és térj vissza oda, ahonnan jöttél. Beszélj az  embereknek, akik Buddhát és egyéb bálványokat imádnak. Mondd meg nekik,  ha nem változnak, a pokolba kerülnek. Azok, akik buddhista templomokat  építenek és bálványokat imádnak, szintén a pokolba kerülnek. Azok, akik  azért hoznak áldozatokat, hogy maguknak szerezzenek érdemeket, szintén a  pokolba kerülnek. Azok, akik a szerzetesekhez imádkoznak, fohászkodnak,  és úgy nevezik őket: 'Pra' [magas rangú szerzetesi titulus], a pokolba  kerülnek. Azok, akik így énekelnek a bálványoknak: 'kelj életre', a  pokolba kerülnek. Mindenki, aki nem hiszi Jézus Krisztust, a pokolba  megy." Péter azt mondta nekem, hogy menjek vissza a földre és tegyek  tanúságot arról, hogy mit láttam. És még azt mondta: "Az új nevedben  kell beszélned. Mostantól az a neved: Athet Pyan Shinthaw Paulu ["Paul,  aki visszatért az életbe."].
Nem akartam visszamenni. A mennybe  akartam menni. Az angyalok kinyitottak egy könyvet, először a gyerekkori  (Thitpin) nevemet keresték, de nem találták. Ezután a buddhista  szerzetesi nevemen kerestek (U Nata Pannita Ashinthuriya), de ez sem  volt benne a könyvben. Ekkor Péter azt mondta: "a te neved nincs a  könyvben, vissza kell térned és tanúságot tenni Jézusról a  Buddhistáknak." 
Visszasétáltam az arany úton. …újra hallottam a  gyönyörű dalokat, olyan szépeket, mint még soha azelőtt, és azóta sem.  Péter elkísért és csak akkor búcsúzott el, mikor már visszatértem a  földre. Mutatott nekem egy létrát és mely elért a mennyből az égig. Nem  ért le a földig, hanem fél-úton (vagyis: fél-levegőben) megállt. A  létrán sok angyalt láttam, egyesek felfelé tartottak a mennybe, mások  lefelé tartottak a létrán. Nagyon siettek. Megkérdeztem Pétert, "Kik  ők?" Péter így válaszolt:"Isten hírvivői. Ők jelentik le a mennyben  azoknak a neveit, akik hiszik a Jézus Krisztust és azok neveit, akik  nem." Ezután Péter azt mondta, hogy ideje visszatérnem a földre.
Kísértet! 
Ekkor arra lettem figyelmes, hogy  valaki zokog. Hallottam, hogy anyám így kiált, "Gyermekem, miért hagytál  el minket?" Hallottam, hogy a többiek is zokognak. Rájöttem, hogy én  fekszem a koporsóban. Elkezdtem mozogni: anyám és apám felkiáltottak:  "Él! Él!”. a kicsit távolabb lévő emberek nem hittek a szüleimnek. 
Ekkor  megfogtam a „doboz” szélét, melyben feküdtem és felültem. Az emberek el  voltak borzadva a félelemtől. Így kiáltottak: "kísértet!" és  elfutottak, amilyen gyorsan csak tudtak. 
Akik ott maradtak, egy szót  se tudtak kinyögni és remegtek. Észrevettem, hogy nagy mennyiségű büdös  folyadékban és testnedvben ülök. Ez a folyadék a gyomromból és belső  szerveimből jött ki, míg a koporsóban feküdtem. Ebből tudták az emberek,  hogy tényleg halott voltam. A koporsó ki volt bélelve egy műanyag  lepedővel. Ennek az volt a célja, hogy ne folyjon ki a koporsóból a  folyadék, amikor elkezd „ereszteni” a halott, mint ahogy én is tettem.  Később megtudtam, hogy már majdnem elküldtek a krematóriumba, és lángok  martaléka lettem volna. Myanmarban az embereket úgy temetik, hogy  beteszik egy koporsóba és rászegezik a fedelet, majd elégetik a  koporsót. Akkor éledtem fel, mikor a szüleim utoljára nézték meg a  testemet, erre külön engedélyt kaptak. Percekkel később már leszegezték  volna a koporsót, és elégettek volna! 
Azonnal elkezdtem mondani,  hogy miket hallottam és láttam. Az emberek meg voltak döbbenve.  Elmondtam nekik, hogy embereket láttam a tűz-tóban, és hogy csak a  Keresztények tudják az igazat, őseink és jómagunk be voltunk csapva  évezredekig! Mondtam nekik, hogy minden, amiben mi hiszünk a hazugság.  Az emberek meg voltak döbbenve, mert tudták, hogy mennyire lelkes  tanítója voltam Buddhának, szerzetes koromban. 
Myanmarban amikor  valaki meghal, az illető nevét és korát ráírják a koporsóra. Amikor egy  szerzetes hal meg, a szerzetes nevét, korát és szerzetben eltöltött  éveinek számát írják rá. Már el is könyveltek engem, mint holtat, de  látjátok, hogy élek!
Epilógus
Azóta, hogy átélte a 'Pál, aki  visszajött az életbe' történetet, Urunk Jézus Krisztusnak hű  tanúságtevőjévé vált. A burmai papok elmondták, hogy hatására  szerzetesek százai váltak Krisztus követőjévé. Az ő tanúságtétele  nyilvánvalóan rendíthetetlen. Azok az emberek, akiknek nem csak egyedül  Jézuson keresztül vezet az út a Mennyek országába, sértőnek találják a  tanúságtételt. A nagy külső ellenállás ellenére, számára oly eleven volt  a megtapasztalása, hogy egy pillanatra sem hátrál meg. Sok évig volt  buddhista szerzetes, a tanítások hű követője és feltámadása után azonnal  megvallotta az evangéliumot, és arra buzdította a többi szerzetest,  hogy hagyják el a hamis isteneket, és teljes szívükből kövessék Jézus  Krisztust. Betegsége és halála előtt nem tudott semmit a  kereszténységről. Minden, amit akkor tudott meg, amíg három napig halott  volt, új volt a számára.
Ezt az embert korunk Lázárának is  nevezhetjük, ő igyekszik minél több emberhez eljuttatni üzenetét. Audio  és videó kazettákon is megjelenik és beszél élményéről. A rendőrség és a  buddhista hatóságok Myanmarban mindent elkövettek, hogy elkobozzák  ezeket kazettákat. Ezt a tanúságtételt az egyik kazettáról fordítottuk.  Azt mondták nekünk, hogy elég veszélyes dolog, ha egy Myanmar-i  állampolgárnál megtalálnak egy ilyen kazettát. 
Bátor tanúságtétele  miatt börtönbe került, de a hatóságok itt se tudták elhallgattatni.  Szabadulása után folytatta a nyílt beszédet, mindenhol elmondta, hogy  mit látott és hallott. Jelenleg nem lehet tudni, hol van. Egy burmai  ember szerint börtönben van, és lehet, hogy megölték. Egy másik  informátor azt mondta, hogy kiszabadult a börtönből és folytatja  tevékenységét.
A fordítás az alábbi alapján történt: 
Asian Minorities Outreach 
P.O.Box  901 
Palestine, TX 75802 
U.S.A. 
E-Mail: szerzetes Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. 
Website: http://www.antioch.com.sg/mission/asianmo
Medjugorjei pünkösd
2006. jún. 2-5. - Június első péntekjén reggel indultunk útnak Siklósról, szakadó esőben. Ez azonban nem szomorított el senkit közülünk! A határátlépés után jött az éneklés, ima, előkerült egy gitár...
amit Gábor, egy most bérmálkozott 13 éves fiúcska hozott magával. 
Mikor  a határon azt mondtuk, hogy Medjugorjébe megyünk, máris szabad volt az  út.
Csak messziről integettünk a djakovoi szép, kéttornyú püspöki  székesegyháznak, igyekeznünk kellett. 
Bosnyák oldalon viszont többen  rácsodálkoztak a sok minarete, mert még ilyet nem láttak közelről. No  meg a fejkendős muszlim nénikre. És persze a romok... 
Továbbra is  imádkoztunk, délben Úrangyala, majd egy teljes rózsafüzér, Jézus  Szíve-ima.
Gyönyörű tájakon a Neretva völgyén át végre "haza"-értünk  Medjugorjéba.
Rengeteg volt a zarándok!
Máris észrevettük, hogy a  templomba beférni bajosan lehet, már az előcsarnok is zsúfolt. Csak egy  valami hiányzott. Az információs táblán a miserenden csak épp a magyar  szentmise helye volt üres.  De ami jóleső érzéssel töltött el, az, hogy  tényleg, a világ minden részéről jöttek a Szűzanyához! Láttunk kiírva  koreai, vietnami, cseh, holland, olasz. spanyol nyelvű misét.... 
Később  egy pap bácsi kitűzőjén azt olvastam, hogy padre Carlos-Argentina.  Mekkora hatalmas utat (és áldozatot) vállaltak ezek a távolról jött  testvéreink! Ekkor láttam, hogy ez most napjainkban olyan, mint ott,  akkor azon az első pünkösdön Jeruzsálemben... 
(Sajnáltam még azt,  hogy az első péntek szentmise nélkül múlt el számunkra, mert már későn  értünk oda).
Szombaton délelőtt következett a fizikai erőt próbáló,  de lelket boldogító hegymenet a Krizsevacra. Hatalmas köveken kellett  felfelé kaptatni, de csodaszép keresztút állomásai előtt imádkozhattunk  egész végig. Ezen a helyen is többször megjelent a Szűzanya. 
Fent az  a nagy fehér kereszt, ami már messziről megmutatkozik és hívogat. A  tizedik stáció táján voltunk, amikor megjött   az égből a zuhogás, de  nem szegte kedvünket. Lefelé már patakokban ömlött! (A kegyelem árad és  árad, mint az eső!!)  
Itt bácskai magyarokkal találkozhattuink.  Délután volt alkalmunk Ivannal találkozni, de a nagy csarnokba megint  nehezen fértünk be. Ivan a sok ima fontosságát emelte ki, ez a Szűzanya  kérése!
Részt vettünk a szombat esti nagymisén, több nyelven olvasták  fel az evangéliumot, minden nemzetbeli pap koncelebrálása mellett. A  sok-sok gyóntatófülke előtt hosszú embersorok. 
Este szentségimádás,  ekkor hallottunk több magyar nyelvű könyörgést is.
Ott voltunk még a  vasárnap reggeli szentmisén, elég sokat megértettünk a szentbeszédből. A  Szentlélek a Szentírásban, mit ad a Lélek az Egyháznak, milyen lenne a  Szentlélek nélkül az élet... kb. ezek voltak a legfőbb gondolatok. Egy  nagyon fiatal pap volt a főcelebráns, és ő volt az, aki aztán délután a  Podbrdo-i áhítatot vezette. Tehát délután következett az első jelenések  színhelye, magyar fordításban Hegyaljának szokták mondani. Az örvendetes  és a fájdalmas rózsafüzért imádkoztuk végig, horvát, magyar, lengyel...  előimádkozással, de mindenki folytatta a saját nyelvén.. Madre di  Dios...Majka Bozsja...  Asszonyunk szűz Mária, Istennek szent Anyja...  keveredett más nyelvekkel. Amikor végre elértünk a szoborhoz,  elnémultunk... Talán nem is lehet érzéseinket elmondani. Sokan ott  maradtak még, hosszabb imára, egyedül. 
 Állíthatjuk, hogy csodák  történnek ott, ha nem is mindig láthatóak, de az emberi bensőkben  biztosan. A  megnyugvás, az Istennel való kibékülés helye Medjugorje, és  reménykedhetünk, hogy  Egyházunk hamarosan kegyhellyé nyilvánítja  hivatalosan is. 
Még annyit, hogy feltétlenül be kell járni a templom  körüli parkot is, az is a kegyelmek helye. Nagyon sokan keresik fel a  Feltámadt Jézus kb. 5 méter magas bronzszobrát, vagy a most újonnan  felépült 5 házikót, amiben gyönyörű mozaikkal a világosság öt titka van  kiképezve. 
Hazafelé jövet kicsit megálltunk Mostarban, az  újjáépített hídhoz mentünk és élveztük azt a hamisítatlan keleti  hangulatot. Igazi 
törökös bazár! De ugyanakkor ott a sok  kibombázott, szétlőtt, valaha nagyon elegáns ház. Vigasztalásunkra  viszont nagyon-nagyon sok városban, faluban vadonatúj, szép modern  katolikus templomokat láthattunk. Ami azt jelzi, hogy Isten nem hagy el  bennünket!
Szabadulásom az okkultizmusból - tanúságtétel
V. Lilla
Gyerekkoromban mindig féltem: féltem a sötéttől, az éjszakai ismeretlen, mégis rettegetten ismerős hangoktól, az egyedülléttől, a magánytól, a rossz álmoktól, melyek súrolták a valóság határát, olykor túlságosan is valósak voltak.
Vittek pszichológushoz, aki csak ennyit mondott: „Kérem szépen, a  gyereknek túl élénk a fantáziája…” És senki nem hitt nekem…
Teltek-múltak  az évek, felnőttem. A félelem megmaradt, maradt a sötétség, és maradtak  a rossz álmok. Közben elsőáldozó lettem, bérmálkoztam, jártam hittanra,  próbáltam katolikus közösségekhez csapódni: de nem ment. Hiányzott az  egymás iránti szeretet, az öröm és lángolás, Istenben való boldogság, és  az új testvérek felé irányuló feltétlen elfogadás! Sokszor mondták: „Ki  kell érdemelni, hogy közénk tartozz…” És én újra csak próbálkoztam:  máshol, másokkal. De ugyanezt láttam. 
’94-ben megbetegedtem,  gyógyíthatatlannak mondták az állapotom: „Ezzel együtt kell élnie…”És  követte rengeteg tortúra, fájdalom, kórház, magántanulóság,  iskolaváltások, megaláztatás, súlyos depresszió, öngyűlölet és  önpusztítás… És akkor elég volt! Megharagudtam az egyházra, és az „ő  Istenére”, aki elhagyott. Megharagudtam a családomra, a szüleimre, a  régi közösségekre. Gyűlöltem mindent, az egész világot, lázadtam minden  ellen, ami a múlthoz kötött. Elkezdtem keresni. Nem tudtam, mit, de  éreztem, hogy valahol lennie kell igazi, mindent átható, egyetemes  szeretetnek… elrejtve talán, valahol, léteznie kell egy igaz Istennek.  Belemerültem az okkultizmusba. Sok mindent kipróbáltam, kerestem az  utam, de sehol nem éreztem az igazságot, őszinteséget... 2000-ben  elkezdtem Hatha-jógázni, abbahagytam a húsevést- amire azóta sem szoktam  még vissza-, észrevétlenül átalakult az életem. Utána jöttek a  meditációs csoportok, a rádzsa jóga, füstölők tömege, aromaterápia,  gyógyfüvek, természetgyógyászat, kristálygyógyítás, színterápia,  csakraterápia, homeopátia, agykontroll, reiki „mesteri fokon”,  energiagyakorlatok, légzésterápia, feng-shui, asztrológia, fehér mágia,  tarott kártyajóslás- sokan jöttek hozzám tanácsért-, parapszichológia,  keleti vallások, Buddha, Krishna, Shiva, hinduizmus, India, és végül:  Sai Baba. És a szobám szép lassan kezdett egy indiai szertartás-odúvá  válni: fojtogatóan erős füstölő szag, éjjel-nappal indiai zene, a falak  teli indiai istenségek képeivel, keleti szimbólumokkal, feng-shui  jelekkel – soknak még most sem tudom a jelentését -, indiai szobrokkal,  szélcsengőkkel, kristályokkal, jóskártyákkal, zsákszámra okkult  könyvekkel, kendőkkel… És lassan elfordultam a barátaimtól, elvadultam a  családomtól, elköltöztem otthonról. Új családom lett – okkult  közösségben -,s már nem akartam emberek közé menni, vágytam a hosszú  évek óta rettegett magányra, egyedüllétre, és Indiára. Semmi nem  érdekelt, csak, hogy mehessek, el innen, az ismeretlenbe, minél  messzebbre, Sai Babához, egy kis indiai falu ashramjába… Abbahagytam a  főiskolát, elzárkóztam a párkapcsolatnak még a gondolatától is, nem  akartam már családot, gyerekeket, csak egy szép halált…
Sok volt  bennem a feszültség, de lassan az is elmúlt. Maradt a melankólia, India,  bódultság, és lassú haldoklás. Közben annyira súlyos állapotba került a  betegségem, hogy 2004. nov.5-én megoperáltak. Életmentő műtét volt, nem  sokon múlt… És akkor, ott, az intenzív osztályon, amikor már semmim nem  maradt, semmi nem volt, amibe belekapaszkodhattam volna, egyszer csak  megváltozott minden. Megéreztem a szívemben a szeretetet. A végtelen,  kiapadhatatlan nyugalmat és szeretetet, amit mindig is kerestem. Nem  volt semmim, mégis mindent megkaptam, amire szükségem volt. Elvesztettem  az életem, de újat kaptam helyette. Megtaláltam Istent, bár nem volt  neve, rátaláltam a szívemben örökké égő, óvó szeretetére, mely annyi  éven át hívogatott, vezetett a sötétségben. Ennek ellenére Indiába még  mindig menni akartam. Nem tudtam miért, csak éreztem, valami vonz a  messzeségbe, erősebben, mint valaha. Nyáron jött egy hirtelen lehetőség,  pedig még fel sem épültem teljesen… 3 napom volt rá, hogy megvegyem  Indiába kedvezményesen a repülőjegyem. Egy csoporttal készültem utazni,  akik Sai Baba egyik magyar szervezetének tagjai. A kint tartózkodás 6  hétre volt tervezve, 2006.jan.2-i indulással, de én tudtam, hogy ha  egyszer kijutok, soha többé nem fogom viszont látni az otthonom. Mégis  menni akartam, mert valami eszeveszett erővel húzott. Attól kezdve  éjjel-nappal csak az utazást terveztem. Listákat készítettem,  költségvetést. Mindent alárendeltem a tervnek Nem érdekelt mások  véleménye, aggodalmai, kinevettem őket, s mindenkinek folyton csak az  utazásomról beszéltem. Teljesen a rabjává váltam. Egyre gyorsabban  teltek a napok, hónapok... És egyszer csak, hirtelen rossz érzésem  támadt: éreztem, hogy a vesztembe rohanok. Oltások nélkül, éppen  felépülve egy súlyos műtét után, állandó diétára fogva nekivágtam volna a  teljes ismeretlenségnek, a fertőzésekkel teli mocsoknak. Eltelt néhány  hét, de a rossz érzés nem szűnt meg, sőt, egyre erősödött. És erősödtek  lelkemben a harcok is: menjek, ne menjek? Hiszen évek óta ez minden  álmom: India, a mesék országa… De egy láthatatlan erő nem engedett. Ez  az erő hatalmasabb volt a mesék vonzásánál, hatalmasabb mindennél, amit  azelőtt tapasztaltam. Egyik reggel látomásom volt: láttam Sai Babát,  előtte a hajbókoló, fehér ruhákba öltözött tömeget. Olyan volt, mint egy  színpadí jelenet. De Isten megmutatta, hogy mi rejtőzködik a kulisszák  mögött: mintha elvágták volna a képet a felénél, Sai Baba mögött  hatalmas lángtengert, és semmihez sem hasonlítható sötétséget láttam. És  éreztem a gonoszt, éreztem tomboló, vad dühét, csalogató ármányát. És  akkor már mindent értettem. Rettenetesen megijedtem! Írtam az utazási  irodának, és 3 napon belül a kezemben volt a jegy ára. De a neheze csak  akkor kezdődött. Mert a gonosz nem engedi el egykönnyen a lelket, akit  már majdnem megkaparintott. Összeszedtem minden képet egykori gurumról,  széttéptem és kidobtam a szemétbe. De az emléke egyre jobban  fojtogatott. Pár hét múlva részt vettem egy 3 napos lelkigyakorlaton  (Fülöp kurzus). És ott Isten megmutatta nekem, hogy ő volt a fénysugár,  aki átvezetett a sötétségen, ő az Atya, aki évek óta beszélt hozzám, én  mégsem ismertem fel a hangját. Amikor este hazaértem a kurzusról,  nekiestem a szobámnak, és mindent, ami a múltamhoz kötött, darabokra  törtem. Nem volt kegyelem: széttörtem az indiai cd-imet, a szobrokat,  képeket, füstölőket, darabokra szaggattam az okkult könyveket,  szimbólumokat, a féltve őrzött tarott jóskártyáimat és kristályaimat,  indiai csillogó-villogó ékszereimet, ágyterítőket és mindent, ami eddig  elvakított. Hosszú órákig harcoltam szellemeimmel, míg végül sikerült  mindent bezsákolni. Hét nagy zsák szemét lett egykori belőlem, s  mindenből, amit magamnak hittem. Ennyi volt egy élet, s ennyi a halála.
S  hogy mi maradt utána? Fojtogató üresség, és füstölő szag, mely évek  alatt már a lelkembe, és mindenembe beleivódott. És akkor kezdődtek az  éjszakai rettegés órái. Az ördög magának követelt, és hadjáratot  indított. Hetekig nem tudtam aludni. Minden éjjel 2-3 óra körül valami  felébresztett, és nem engedett. Újra hallottam a hangokat, láttam a  fekete árnyakat. Nemcsak éjjel, nappal is. Ott voltak a munkahelyemen,  az utcán, az otthonomban. Sai Baba minden éjjel ott állt az ágyam  mellett, egyre közelebb jött. Időnként fojtogatott is, kínozta a testem  és lelkem. És én rettegtem. Nem tudtam, mibe kapaszkodjak. Gyökértelen  lettem. Eldobtam mindent Istenért, miért hagyott mégis szenvedni? Pedig Ő  velem volt akkor is. Jézus vigyázott rám, és beszélt hozzám. Azt  mondta, nem szabad félnem, mert ő mindig és minden pillanatban velem  van, fogja a kezem, nem hagy elveszni. Heteken át kért, hogy bízzam rá  az életem, adjam át neki minden félelmem és fájdalmam, s ő elhordozza  helyettem. Szeretete szívemben élt, s ez a szeretet mindennél  hatalmasabb. Azt mondta, a fényéből elég egy szikra, s a sötétség  elpusztul örökre. És akkor, amikor újra megbetegedtem, kialvatlan  kétségbeesésemben, hánykolódó, zakatoló lélekkel, a teljes összeomlás  szélén, végre megtettem azt, amit már régen kellett volna, mert éreztem,  hogy egyedül nem megy. Egyik éjjel arra ébredtem, hogy Sai Baba  fojtogat. Nem kaptam levegőt, rettenetesen fájt a torkom, a mellkasom  összeszorult. Nem tudtam megmozdulni, nem tudtam kiabálni sem. Éreztem,  hogy elszáll minden erőm, képtelen voltam tovább küzdeni ellene.  Feladtam mindent, és végre, annyi szerető bíztatás után, teljes szívből  rábíztam az életem Jézusra. A torkom fájt még egy hétig, de lassan,  finoman, elkezdett oszlani a sötétség. Lépésről lépésre megtanított rá,  hogyan győzhetem le az ördög minden mesterkedését, meggyógyított újra,  fokozatosan elvette félelmeimet, s visszaadta a hitem: Őbenne. Azt  mondta, azért engedte mindezt megtörténni, mert meg kellett tapasztalnom  a gonosz erejét. Át kellett mennem a megpróbáltatásokon, hogy méltó  lehessek hozzá, méltó a bizalmára, s hogy tanúságot tegyek végtelen  szeretetéről és irgalmáról szerte a világban. Azt mondta, legkedvesebb  gyermeke vagyok, mert neki mindenki a legkedvesebb. És velem van azóta  is. A szívemben él, s Én az ő szívében. Minden nap beszél hozzám, tanít  szeretetre, megbocsátásra, és békességre. Azt kérte, tegyek róla  tanúságot mindig és mindenhol: megtettem.
Bp., 2006. január 31.
Beszámoló a gyógyító zarándoklatról és a VII. Szeretet Földe Talákozóróljáról
GYÓGYÍTÓ ZARÁNDOKLAT MAKKOSMÁRIÁN
Október 9-én a budaörsi karizmatikus csoport gyógyító zarándoklatot szervezett Makkosmáriára. A hűvös-borongós idő ellenére körülbelül háromszázan vettünk részt a rendezvényen. A Városmajorból zarándokbusz indult, de jöttek az ország távolabbi részeiről is, többek között Nógrádból és Pilisvörösvárról Budaörsről egy kisebb csoporttal gyalog vágtunk neki a körülbelül három órás útnak. Útközben többször megálltunk, a Szentírásból olvastunk fel gyógyulásról, illetve szabadulásról szóló részleteket, rózsafüzért imádkoztunk, énekeltünk.
Isten szeretete körülölelt minket az időnként felderengő napsütésben, a szépséges budaörsi panorámában, a természet ragyogó őszi színeiben. Az időjárás azonban nem volt kegyes hozzánk, és azért is imádkoztunk, hogy ne essen az eső Mire megérkeztünk Makormáriára, a réten már szinte minden ülőhelyet elfoglaltak.
A Te Deum zenekar kezdte is a dicsőítést, az emberek velük énekeltek, tapsoltak. A szél és a hűvös idő ellenére is tüzes lelkesedéssel dicsőített a zenekar. Közben rövid imádságok hangzottak el. Sipos Gyula bevezetője után Varró István tanítását hallottuk arról, hogy Jézus ma is gyógyít, és felhívta a figyelmünket az okkultizmus veszélyeire.
A tanúságtételben Éva testvér számolt be megtéréséről, az ezotériából történő gyógyulásáról.
A szentmisét Katona István atya mondta. Az Olvasmány és az Evangélium is a gyógyításról szóltak. A Királyok 2. könyvéből a szíriai Námán esetét (5,14-17), az Evangéliumban pedig a tíz leprás gyógyítását hallottuk, akiknek Jézus azt mondja, hogy menjenek Jeruzsálembe, mutassák meg magukat a papoknak, és útközben meg fognak gyógyulni. A teljes gyógyulás azonban csak egyiküknél következik be, a szamaritánusnál, aki visszasiet Jézushoz hálát adni. Katona István atya szentbeszédében azt hangsúlyozta, hogy gyógyulásunkat a szív egyszerűségében találhatjuk meg: ha Isten előtt alázatosak, engedelmesek leszünk (Námán a kezdeti felháborodás után mégiscsak aláveti magát Isten embere utasításának, és hétszer megfürdik a Jordánban; a leprások, bár még a gyógyulásnak semmilyen jele sem látszik rajtuk, elindulnak Jeruzsálembe), ha kiengesztelődünk egymással, ha megbocsátunk; ha bár még nem tapasztaljuk a gyógyulást imánk hatására, hisszük, hogy Jézus megadja a gyógyulást és hálát adunk érte
A szentmise után közbenjáró imaszolgálatot tartottunk, a templomban pedig szentségimádás volt. A szentségimádás alatt rózsafüzért imádkoztunk és énekeltünk. Meglepő volt, hogy majdnem mindenki kért imát.
A közbenjáró imádság alatt többen is beszámoltak arról, hogy Jézus már meggyógyította őket reménytelen betegségükből (gerincsérülés utáni bénulás, rák, stb.), és családjukért, házastársukért kértek imát. A legtöbben talán családtagjaik megtérését kérték, illetve belső gyógyulásért, szenvedélyeikből történő szabadulásért imádkoztunk értük. A végén a beszélgetésekből az derült ki, hogy szükség van az ilyen alkalmakra, sokan örömmel és hittel teli várakozással jöttek. Reméljük, hogy hagyomány teremtődik: lesz még gyógyító-szabadító zarándoklat Makkosmáriára.
A zenekart is sokan megdicsérték, még idős néniknek is tetszett, sőt, érdeklődtek, hogy hol és mikor lehet őket hallani. Az imádság erejéről: amikor már teljesen kiürült a tisztás, és az utolsó testvérek is átlépték a templom mezsgyéjét, eleredt az eső.
Csibi-Kuti Zsuzsanna
A vasánap esti gyógyító misére pedig megtelt a templom (kb. 120 ember). Utána  még este fél kilencig tartott a közbenjáró imaszolgálat az imát kérő betegekért.
Azt reméljük, hogy a 2004-es  Szeretet Földje Találkozó is segített oldani azokat a feszültségeket,  amelyeket mindannyian hordozunk kapcsolatainkban, és értékes  alkotásokkal, művekkel járult hozzá a szeretet kultúrájának  kiépüléséhez. Az ország minden részéről ide érkező emberek társakra  találtak egymásban, ismeretségek, barátságok köttettek. Lelkiekben,  emberi kapcsolatokban gazdagodva távozhatott mindenki, aki megtisztelt  minket jelenlétével.
