Új Pogányság Magyarországon

Kategória: Cikkek, írások Megjelent: 2016. november 06. vasárnap

 "...Magyarországot, a magyarságot az ezeréves keresztény Magyarországot az új pogányság hamis ideológiájával sújtani nagyobb csapás a nemzetre nézve, mint Mohács vagy a Trianon, hiszen ott csak a testet ölték meg, de itt és most a lelket ölik meg, lelkét a magyar embernek..." -  LJP írása

"Lám idehaza is csak várjuk a paradigmaváltást, miközben persze tanításokat hallunk a magyarság ősi  titkos, rejtett igazságairól, és nagyon is tetszik ez nekünk, bár nem kell többet tennünk, mint hátradőlni, mégis kiemelkedhetünk a problémákból, hiszen olyan vonzó illúzió lebeg szemünk előtt melyet úgy hívnak, hogy beavatottság tudat. Így vált lehetségessé végül, hogy mindazok, akik nemrégiben még babonaságnak minősítettek minden vallást ma a legkülönfélébb babonákban hisznek."[1] 

A rendszerváltás éveiben mindenki kereste az igazi utat a hosszú hallgatási kényszer után egyszerre minden szabad lett, vagy majdnem minden. A magyar ember a kollektivizmus kényszerítő hatásából kilépve, kezdte felfedezni a világot, más szemmel nézni önmagát és az őt körülvevő környezetet. A legkézenfekvőbb történés amiben szinte mindenkit érintett, közvetve vagy közvetlen a gazdasági helyzet drasztikus változása. A kötelező foglalkoztatás megszűnt és az embereknek, mint munkavállaló alany kellett megjelenni a verseny szférában. Sokan munkanélküliek, kényszervállalkozók lettek így csupán előbb utóbb csak abban lettek érdekeltek, amiből pénzt lehetett csinálni vagy, amit el lehetett adni. Tíz emberrel már politikai pártot lehetett alapítani, de ugyancsak ennyivel már egyházat is, ahol karitatív tevékenységre hivatkozva számos kedvezményt lehetet elérni. Kontroll nélkül jelenhetett meg minden országunkban.

Ez volt a liberalizmus aranykora Magyarországon, de aki hívő volt az így fogalmazott: pünkösdöl az ördög. Ez a helyzet kedvezett és kiváló alkalmat jelentett minden újnak, ismeretlennek és megoldást ígérőnek, ami az emberi problémák megoldásával kecsegtetett. Sokakban felcsillant, hogy vagyunk valakik, míg az előző rendszerben utolsó csatlós és senkik voltunk most szabad lett nagynak lenni nagyot gondolni és álmodni. A New Age által fellazított nyugati liberális kultúra beáramlott hazánkba. Nyugat finanszírozta a keleti misztikát, amelyről fantasztikus mesék keringtek. Sok esetben a hazai terjesztők, jósok, természetgyógyászok, újkori táltosok, mágusok alternatív vallást hirdetők éppen az iskolázatlan munkanélkülivé vált körökből kerültek ki, hogy az éhen halást elkerüljék. Persze igazából sokan nem voltak tisztában azzal, hogy mit tesznek, esetleg ártanak, mindenben csak megélhetésük biztosítékát látták. Mindenesetre egy vallásilag tiltások alatt levő társadalom, könnyen magába szívott mindent, ami a szellemvilággal kapcsolatosnak tűnt illetve onnan merített tanítást. Végre lehetett hinni s ami fő ebbe nem szólt bele senki, mindenki azt hihette ami igényének legjobban megfelelt, amitől szabadnak érezhette magát mindenki.

A kereszténységet eleget szidalmazták már, egyébként is az emancipálódott embernek nem igénye, hogy hatalom legyen felette, vagy ha mégis, akkor majd ő megmondja, hogy az ki és milyen legyen, majd megváltja magát az ember, csak le kell menni alfába. Saját nemzettudatunk van, hangoztatták már Trianon óta, bár azt megelőzően senki igazából nem foglalkozott, ám ez a tragédia előhívta kikényszerítette az út keresést csak, hogy mi az újpogányság felfedezésével utat tévesztettünk. Az ősnemzet tudat alternatív történészei a következőket írják: "a magyar mint ősnemzet képviseli az emberiség ősvallását, az eredeti kereszténységet, Jézus korát jóval megelőző kereszténységről beszélnek s, hogy fogalmi és értelmi zavarba ne ütközzenek, ezt  a hitet nem kereszténységnek, hanem az "érdeknélküli szeretet" vallásának tartják. Ehhez prófétát is találtak az írott történelem korából, mégpedig Mani, a szinkretista vallás alapító személyében. Egy nagyvonalú íveléssel a magyar ősvallás a manicheizmusban csúcsosodik ki, az un. "érdeknélküli szeretet" vallásában, az uruki-manicheizmus kereszténységben."[2] Ez meglehetősen sajátságos álláspont, és a világ többi népétől elveszi Jézust és a kereszténységet, tagadja a kinyilatkoztatás Istenét, Jahvét, az Ószövetséget és a zsidóságot hamisítással vádolja. Jó volna tudni ehhez a világon élő keresztény - keresztyén népek mit szólnak.  

A Biblia az ember eredetét Istentől veszi, de nem származás, hanem teremtés alapján, és ez egészen más jelentéssel bír. Azonban amikor egy nép, ilyenek a nagy keleti vallások, a vagy magyar népnél ősiségeget bizonygató új pogány szemlélet minden esetben eljut, valamilyen istenégig ahonnan származtatja magát. Nem a földről, hanem a túlvilágról van az a biztonságos eredet miszerint, uralkodását onnan kapta, a föld és annak népei felett. Az új pogányságnak meg van az őstörténeti kutatása, amelyet olvashatunk Fülöp Zoltán Bulcsú könyvében, "Magyar Feltámadás" címen. A szerző arról ír, hogy Isten a szeretet és ezt a szeretet a magyar ember már hétezer évvel ezelőtt felismerte s erre írásos bizonyítékkal is szolgál. Azt írja, "valamikor réges-régen ragyogó fény világította meg a magyar tájat és ragyogó fényesség sugárzott az emberek szívéből, szeretet, békesség, boldogság"[3] Ha ezt összevetjük az édenből való kiűzetéssel, és azzal, hogy az emberiség a Káin csillaga alatt halad, akkor ez mint idillikus kép,  és csak mint tündér mese vehető számba.

Továbbiakban még csak fokozza a mese világot amikor a következőket írja: "Mindenben és mindenkiben felismerték Istent. A szent Turulmadár, a Fehér ló, Csodaszarvas csak úgy jelképezte, mint a Tűz a Nap az égi Tűz a Tulipán vagy a Rózsa, mint a másik ember."[4] Itt a hangsúly a "mindenben" szón van, ez a panteizmus, amely kijelentés, fogalom az istenséget a mindenséggel azonosítja. Az istenség nem külön áll a természettől mint annak teremtője, hanem azonos vele. Ez teljességgel szemben áll a monoteista Isten hittel, a személyes Istennel, aki megszólítja az embert. Az ember személy és az Isten is személy, ebből pedig világosan következik, hogy személyt csak személy teremthet. Isten előbb volt, mint a világ. Nem minden Isten, de mindent Isten teremtett. Ebből a kijelentésből világossá válik, hogy az un. ősmagyarvallás ami napjainkban az új pogányságban elevenedik meg a természeti vallásokból építkezik, melyek nem kinyilatkoztatott vallások, s így az istenséget megszemélyesítő misztikus világba mutat. "Új pogány jegyként értékeljük amennyiben a kereszténység előtti vallásokat próbálják valamely összetevőkben újjáéleszteni. Az új pogány vallási közösségek az ősi hagyományokat próbálják áthagyományozni a modernkorba. Az "új pogány" elnevezés maga gyűjtő fogalom, amely magába foglalja a kereszténység előtti vallásosság modernizált formáit, mint pl. a sámánságot és táltosságot. Mivel az új pogányeszmeiség különböző mértékben, de szinkretista is, ezek a tanítások szélsőségesen változatosak, mondhatni annyi hitrendszer van amennyi új pogány." [5] Látható, hogy a gyökerek hová nyúlnak vissza, nem találnak fel semmi újat, tulajdonképpen nem másról van szó esetünkben, mint lázadásról, Isten, Jézus, a Katolikus Egyház, a judeó kereszténység ellen. Természetesen lázadnak a kereszténység ellen, de a társadalmi rend ellen is nyilván azért mert az a kétezer éves kereszténységre épült, úgy társadalmilag. mint kulturálisan. Nos az új pogány eszme forrásai: "Az új pogány mitológia forrásai számottevőek, kelta, nord, görög, római, sumér, egyiptomi és mitológiákat beleértve. Tulajdonképpen nem található olyan ismert mitológiai vagy vallásos gyakorlat, amit egyik - másik új pogány csoport ne használt volna forrásként."[6]

A következőkben beszéljünk az új pogányság néhány jellemzőjéről, kultikus felépítéséről, s arról, hogy miként próbálják beilleszteni napjaink vallási gyakorlatába. Az már előzőekből  is világos, igen nagy igény mutatkozik a szellem világ felé.  így az új pogányság, mint hatodik világvallás jelentkezik merítve mitológiai alapokat tanaihoz. „Mivel  minden  mitológiának van valamilyen szempontból értelmezhető igazságtartalma, ezért átveszik ezekből a számukra hasznosnak mutatkozókat. Mivel hitük rugalmassága minden hitet be tud foglalni, ezért gyakran előfordul, hogy e pogányság más megalapozott hitgyakorlatokkal, vagy éppen álvallásokkal él együtt, mint például a New Age.”[7]  Nagyon megtévesztő az Istenről alkotott állásfoglalásuk, aminek tisztázásához némi elő tanulmánnyal kell rendelkezni, mert különben súlyos tévedések áldozatává válhat az ember.  Általánosnak tekinthető istenképük szerint jellemző, hogy hisznek ugyan egy felsőbb lényben, azonban ez sokszor személytelen. Isten a  minden és a mindenben jelenlevő, a minden Egy. Általában egyetlen emberi formát öltött istenséget sem imádnak, minthogy a természet egészét és az egész világmindenséget az Isten megtestesülésének tartják. Az új pogányok hite és a tudományos megfigyelések között a fizikai világ és az ember eredetének területén általában nincs ellentmondás, ugyanis a természeti (akár tudományos igényű) megfigyelések eredőjeként hisznek egy legfelsőbb értelemben, ami megteremtette az istenek és istennők lélekvilágát a világmindenséggel és a természettel együtt.”[8] A különféle irányzatok nemcsak megjelennek az emberiség újkori történelmében, de utalásokat is tesznek egybe fonódásra azonosulásra. Ma a kapitalista világnak nagy szüksége van az emberre a minél jobb munkaerőre, aki neki a minél nagyobb hasznot hozza. „A kapitalizmus vallásának általános gyakorlatából törvényszerűen következő új szellemiségről, ellenkultúráról beszélünk, amelyet az egyszerűség kedvéért nevezzük New Age-nek. Ezeknek az ellenkulturális mozgalmaknak sokszínű változataival találkozhatunk a világban és Magyarországon egyaránt. A gyökerük közös, és ez a közös gyökér, mint új vallási rendszer egy asztrológiai megállapításból ered. Az ősi asztrológiai világkép szerint az állatöv jegyei kb. 2150 évenként egyet fordulnak (nincs általános elfogadott pontos időmeghatározás), s a nekik tulajdonított hatásnak megfelelően a világ is változik. Eszerint a Halak jegyét és korszakát felváltotta a Vízöntő korszaka. A Halak korszakát a kereszténység „lejárt korszakának” titulálják, méghozzá a hal őskeresztény szimbólumára hivatkozva. Itt egy piciny félrehallás van, mert a hal valóban keresztény szimbólum, a halak viszont nem.”[9]  Így már világos, hogy miért olyan fontos napjainkban az asztrológia, holott élettelen csillagképről van szó, amit személyiség jegyekkel ruháznak fel, bizonyos ideológiák érdekében. „Az új szellemiség szerint a Vízöntő korszakában az ember végre kinő kiskorúságából és hibáiból, végre úrrá lesz gazdasági, társadalmi problémáin, általában véve önmagán és körülményein.”[10] A Biblia azt tanítja, hogy a csillagok működése fizikai törvényszerűségnek van alávetve valóságos fizikai tárgyak tehát, amelyek ebből kifolyólag semmiképpen sem lehetnek „sorshatalmak”.

Az új pogányság hitrendszerének egyik fontos eleme a reinkarnációs elképzelés, ennek lényege a felelősség vállalás alóli felmentés, mert majd egy másik testben lehet élni. Ennek nincs evolúciós alapja, de spiritualitása sem. Mit mond ezzel szemben a katolikus tanítás, de ezt támasztja alá a tudomány is pl. ujjlenyomat. Minden emberi egyszeri és megismételhetetlen teremtmény. Isten megbocsát minden bűnt, ha erre kérjük - a keleti vallások ezt nem értik és ezért kell náluk újra és újra születni, hogy majd a semmibe jusson az ember, mi ennek az értelme. Bizony nagy a különbség.  Az új pogányság szemlélete nem ismeri a kinyilatkoztatás Istenét a személyes Istent, ezzel szemben azt a misztikus tudást amivel híveiket akarják befolyásuk alávetni az őseik tanításából merítik, ennek gyakorlati bővítését pedig olyan személyes tapasztalatokból melyeket a rituálék alkalmából szereznek. Bár a kereszténység leépítésében azonos az érdeke mind az új pogányságnak, mind a New Age-nek , de az új pogányság nem vágyakozik az „Új Korszak” iránt.

Az új pogányság nagy figyelmet fordít az emberi élet különféle családi mozzanataira, így pl. születés, házasság, halálozás, temetés. Az ezekhez kapcsolódó eseményeket a beavatottak végzik, a közösségek részére. Azt is meglehet állapítani, hogy az újpogányság csak lazán kötődik a múlthoz, mivel  nem feltalálni akarja a régit, hanem sokkal inkább azt az igényt akarja kielégíteni ami spirituális formában  megjelenik a tömegek számára és, hogy ez minél elfogadhatóbb legyen vissza nyúlt az ősi pogányok által megélt sajátságos mintákra. Ezért állapítható meg, hogy sem az új pogányságban sem a New Age-ben nem beszélhetünk határozott vallási dogmákról.

Ha tudomány oldaláról közelítjük meg az új pogányság tanainak tanulmányozását rögtön szemünkbe ötlik a források leírása sorrendisége. Itt azt látjuk, hogy előbb van az állítás utána vonják le a következtetést, s ezzel szemben a valódi tudomány előbb kutat és utána annak eredményéből jelenti ki téziseit.

Nem hagyható figyelmen kívül ebből a szempontból a magyarok őstörténetének kérdése az un.” Arvisura” elmélet.  Az „Arvisura nem vallási irat, hanem az emberiség történetét feldolgozó több ezer oldalt kitevő regegyűjtemény.”[11] Mit olvashatunk az Arvisurákban: „a beavatottak bölcsessége szerint a csillagjós papságjós papság Szíriuszról hozott tudományával megállapította, hogy 25920 év alatt fordul meg a Világmindenség a kiinduló pontjára, és minden 2060. évben más és más Csillagképben áll Szett, a Napisten.  Ha a Föld lakói a Vizöntő Világhónapjába fognak kerülni, akkor  gondolkozásuk világosodni kezd és a Szíriuszhoz  hasonlóan megszüntetik az esztelen háborúskodásokat. Erről az Égiek az égbolt gyémántjai révén l fognak meggyőződni.[12] Ezek a sorok egyértelműsítik, hogy honnan ered a csillagokban levő hit, amit aztán a későbbi korok alakítgattak. Nézzük, mit írnak őstörténetünkről. „Az Avisurák fő szereplői az ún. rovósámánok, vagy is azok  a beavatottak, akik lejegyzik a tradíciókat és népeik történetét. Ők őrzik az ősi tudást. Az ősi tudás egyébként minden őstörténeti okfejtésben központi szerepet kap, és minden szerző hivatkozik is rá, azonban azt, hogy mit takar ez a bizonyos ősi tudás, sehol nem találni meg, így az Avisurák több ezer oldalas gyűjteményében sem.”[13] Viszont található az Avisurákban részletes leírása a Manicheizmusnak. „Az Arvisurákban ősmagyarként bemutatott maniechizmus egyébként jelentős hatást gyakorolt a rózsakeresztesekre, később rajtuk keresztül a szabadkőművességre, megint később a New Age szellemiségére és az új  pogány mozgalmakra.”[14]   

Néhány gondolat Maniról, ki is ő? „Mani mint történelmi  személy (Kr.u. 216 – 277)  valóban iráni vallásalapító, prófétaként lépett fel Zarahusztra, Jézus és Buddha után , akik a maniechizmus szerint szintén prófétai küldetést teljesítettek be, azonban hiányosan. Mani a vallási dualizmust hirdette, amely egy olyan vallási felfogás, amely szerint a világot két ellentétes isteni erőnek, a jónak és a rossznak küzdelme hozta létre. Mani dualizmusa a legutóbbi korban a New Age gnoszticizmusában lelhető fel, Magyarországon pedig „bónuszként” az új pogány nézetekben is.  Az Arvisurák értelmezésében a magyar ősvallás az ún.  uruki-maniechizmus  kereszténység. Ennek a fogalomnak megalkotása kissé viszontagságos: tartóelemei tehát egyrészt Anahiat a perzsa vallásból (Istár istennővel kapcsolatban), másrészt Mani alakja Mezopotámia területéről, harmadrészt Uruk városának neve szintén mezopotám területekről.[15]   

Az istenfiúság tudatát a következőképpen hirdetik meg.  Mi a magyarság kozmikus ritmusából adódó küldetés feladata? Az ezoterikus hagyomány a Nyilas jegy oltalma alá sorolja be a magyar nemzetet. Ennek szakrális jelentése, a magság a nép fiaiban csírázó isten fiúság szunnyadó tudatossága. Olyan népre utal, mely legyőzte kifelé irányuló, önző testi céljait és magsági, mágikus akaratát (miként elveszett mag, a gabonaszem magában hordozza kicsírázó életét) egyetlen célra összpontosítja, beteljesíteni a Teremtő Atya szándékát, transzcendens isteni gyermekké lenni.”[16] E sorok szerint istenné kell, fogunk válni, ha végtelen szeretet van bennünk, s azzal cseppet sem törődik a szerző, hogy csupán csak emberek vagyunk, mégpedig esendő, gyarló emberek. Tulajdonképpen Jézus tulajdonságaival ruházza fel az embert. Csak az alázat nélküli ember juthat el oda, hogy Isten helyébe helyezi magát, vagy Isten tulajdonságaiba öltözzön,  ez az édeni ember sátántól kapott gőgje: ”olyanok  lesztek, mint az Isten”. Kell ennél több emberi  gyarlóság és gőg? Aligha. 

Némi pszichológiát is idehoznak, lássuk ezt is: „Ősi tudatalatti szorongás ez, egy jobb szebb múlt után amely valaha a mienk volt. Ma a korszakváltás küszöbén végre talán esélyünk van, hogy újra önmagunkra találjunk. De mindehhez befelé, lelkünk legmélyébe kell fordulni, hogy onnan hozzuk elő öntudatunkat.”[17] Mit találunk ennek a kiadásnak utolsó oldalán Mágus táltosaink életfája, a létra vagy ma címerünkben a kettős kereszt. Ez egyezik az összes misztikus iskolák, egyiptomi, görög, hindu, tibeti buddhista jelképeivel és titkos tanaival.”[18] 

Magyarországot, a magyarságot az ezeréves keresztény Magyarországot az új pogányság hamis ideológiájával sújtani nagyobb csapás a nemzetre nézve, mint Mohács vagy a Trianon, hiszen ott csak a testet ölték meg, de itt és most a lelket ölik meg, lelkét a magyar embernek.  S mit mond erről Jézus „jaj annak aki a lelket meg öli!” Ehhez mérten hirdessék és fogadják el hazánkban az új pogány tanításokat eszméket.

Az új pogányság tulajdonképpen nem más a mellett, hogy az ókori vallásokat próbálja átmenteni, no meg a mindenkori mágikus szokásokat életben tartani, és napjaink virágzó kultúrájává tenni.  A napjainkban is fungáló hinduizmus, buddhizmus tanaihoz vezet az új pogányság útja. Minden jó, ami nem kereszténység.  A keleti vallási kultúrának a nyugat adja az anyagi alapot, bázist és biztosítékot, hogy legyőzze Krisztus Egyházát.  Miért kell legyőzni Krisztus Egyházát, hogy a New Age új korszaka be tudjon teljesülni.     

LJP

[1] Kertész-Bakos Ferenc Politikai Okkultizmus Bp 2012.  8.o.

[2]Kertész-Bakos Ferenc Politikai Okkultizmus Bp 2012.  25.o

[3] Fülöp Zoltán Bulcsú: Magyar Feltámadás 12.o

[4] Fülöp Zoltán Bulcsú: Magyar Feltámadás 14.o

 

 

[5] Kertész-Bakos Ferenc Politikai Okkultizmus Bp 2012.  8.o.

[6] u.o. 9.o.

[7] u.o. 9.o.

[8]  9.o Kertész-Bakos Ferenc Politikai Okkultizmus Bp 2012.  8.o..

[9] u.o. 21.o.

[10] Szalai András: New Age. Apológia Kutatóközpont (www.apologia.hu)

[11] Kertész Bakos Ferenc Politikai Okkultizmus Bp 2012. 28.o.

[12] Paál Zoltán i.m. 143/B Arvisura, Kaltes asszony szekerén, 260. o.

[13] Kertész Bakos Ferenc Politikai Okkultizmus Bp. 2012. 48.o.

[14] u.o. 61.o.

[15]  Kertész-Bakos Ferenc Politikai Okkultizmus Bp 2012.  60.o

[16] Bakos Attila A  Duna Evangéliuma  Hungarien Edition@Mandala-Seva 2004

[17] Forray Zoltán Tamás  Árpád a papkirály és a mágusok titka Copyright@forrayzoltántamás 1994. 7.o.

[18] Forray Zoltán Tamás  Árpád a papkirály és a mágusok titka Copyright@forrayzoltántamás 1994. 61.o.

 

 

You have no rights to post comments