Főmenü
Misszió
Rólunk
Ki olvas minket?
Oldalainkat 210 vendég és 0 tag böngészi
Böjte Csaba a tetoválásokról
Kategória: Cikkek, írások
Megjelent: 2015. július 18. szombat
"Sokan kérdezték, hogy mi a véleményem a különféle tetoválásokról? Nekem is van véleményem, de úgy gondolom, hogy Istennek a szentírásban megfogalmazott véleménye a döntő, az meg nagyon világos:
"Semmiféle jelet vagy bélyeget se csináljatok magatokra. Én vagyok az Úr!" (Lev 19,28) Amúgy én is azt gondolom, hogy fogadjuk el magunkat olyannak amilyennek a jó Isten megálmodott, s ne próbáljuk öt tetoválással, vagy más hasonlókkal kijavítani!
Szeretettel, Csaba testvér"
Hozzászólások
Mint a majom? Lehet, hogy külsőre, ám a lelke mélyén biztosan nem. Hiszen a saját identitás és egyediség keresése – még ha helytelen utakon is – kizárólag emberi tulajdonság. A tetoválás és a piercing is az önazonosság keresésének határait szélesíti, az önfeláldozást is jelképezi valamilyen eszméért, az odaadást valamilyen gondolat, mozgalom, ideológia irányában. Hiszen mindezek az érzületek fájdalmak útján nemesülnek, igyekezet és önfegyelem kell hozzájuk, hogy aztán a végén valami radikális, valami végérvényes, valami kitörölhetetlen jöjjön létre. Ezért nem túlzás a tetoválást meg a piercinget lelki hátterű jelenségnek tekinteni. Tetoválással az ősi harcosok vezérük mögé sorakoztak, vagy valamilyen istenségnek szentelték magukat. Akinek tigris képe volt a testén, azt hitte, hogy az állat erejéből is része van. Nem véletlenül intett már néhány évezreddel ezelőtt is a bibliai próféta az egy Isten nevében: „testeteket be ne vagdaljátok, semmiféle jelet vagy bélyeget se csináljatok magatokra. Én vagyok az Úr!” (Lev 19, 28) A vas pedig a rabszolgát szegezte rabszolgatartój ához, ahogy azt a Kivonulás könyve igazolja: az úr úgy lehet úrrá valakin, hogy „fúrja át a fülét árral, és legyen a rabszolgája örökre!” (Kiv 21, 6)
Isten is az ember „bőre alá” akar kerülni, ura akar lenni. Ám lényegesen mélyebbre kíván hatolni, mint ahová bejutnak a jól fizetett ékszerbelövő szakemberek vagy a kékes képek festői. Isten az ember személyének lelki magjához kíván hozzáférkőzni, ott megváltoztatni s egy új élettel megajándékozni őt. „... elveszem testükből a kőszívet – ígéri Isten Ezekiel próféta által –, és hús-szívet adok nekik, hogy parancsaim szerint járjanak, és ítéleteimet megtartsák és megcselekedjék, és az én népemmé legyenek, én pedig az ő Istenükké legyek.” (Ez 11, 19–20) Ennek az átváltozásnak a módját Keresztelő Szent János nevezi meg az e vasárnapi evangéliumban, amikor is azt mondja Jézusról: „Ő Szentlélekkel és tűzzel fog megkeresztelni titeket.” (Lk 3, 16) A Szentlélek tüzének két alapvető hatása a szív átváltozásának két fázisában rejlik: először megtisztít, hogy aztán feltüzeljen, aktivizáljon, lángra gyújtson. Az is, aki letörölhetetlen tetoválására pillantva szégyenkezik bűnös múltja miatt, az is tökéletesen megtisztulhat Isten által. És neki szentelheti magát örökre.
Legújabban a tetovált ábrák eltávolítására leghatásosabb eszközként a lézert propagálják. Hatalmas érdeklődést keltett állítólag. Vajon mikor kelt ekkora érdeklődést Isten ajánlata is, a Szentlélek tisztító ereje? Az öröklétre teremtett lélek megtisztító tüze?"
A cikk hozzászólásainak RSS-csatornája.