Főmenü
Misszió
Rólunk
Ki olvas minket?
Oldalainkat 181 vendég és 0 tag böngészi
Az Európai Bizottság a magyar pedagógusok helyzetéről
A Bizottság országjelentésében részletesen kitérnek az oktatás helyzetére. A jelentés a pedagógushiány és a pedagógusok bérezése mellett kiemeli azt is, hogy a társadalmi egyenlőtlenség az iskolákból indul, ami kapcsolódik a 2019-es reformhoz, ami megszüntette azt a lehetőséget, hogy a szakképző iskolák hallgatói a formális iskolarendszerben általános középiskolai érettségi vizsgát tegyenek.
Az oktatás terén megmutatkozó egyenlőtlenség korlátozza a társadalmi mobilitást: az alacsony jövedelmű családoknak az uniós tagállamok közül Magyarországon van a legkisebb esélyük arra, hogy valaha is megközelítsék az átlagjövedelmet – olvasható a jelentésben.
A kormánynak deszegregációs lépéseket tenni az általános iskolákban, és jelentősen meg kell emelnie a pedagógusok bérét is.
„A pedagógushiány egyik oka a tanárok alacsony fizetése: fizetésük az egyéb felsőfokú végzettséggel rendelkezők fizetésének csupán 58–66%-a, és még alacsonyabb a pályakezdő tanárok esetében (50–55%). Emellett az egy tanárra jutó tanórák száma Magyarországon a legmagasabb Európában. Megfelelő létszámú támogató személyzet hiányában a tanároknak nem oktatási feladatokat is el kell látniuk, például az iskolai oktatás utáni napközis gondozást. Emellett az iskolák központosított irányítása miatt az iskolavezetőknek korlátozottak a lehetőségeik és az eszközeik a tanítás minőségének javítására” – olvasható a jelentésben.
A Bizottság emiatt azt szeretné, hogy a kormány rövid időn belül emelje meg a tanárok fizetését, vagyis egy tanár kapja meg legalább a diplomás átlagbért...
(telex.hu)